Kiedy w konsekwencji reformy oświaty w 1999 roku powstały gimnazja, jednym z jej założeń było przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego wiedzę i umiejętności uczniów nabyte w ciągu trzech lat nauki. Od 2002 roku egzamin przeprowadzany jest dwóch częściach: humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej. Najwyższa liczba punktów do zdobycia w każdej części to 50, w sumie 100 pkt. Wraz z wprowadzeniem trzeciej cześci egzaminu gimnazjalnego w 2009 roku, z języka obcego nowożytnego, najwyższa liczba punktów do zdobycia wzrosła do 150 punktów.
Począwszy od pierwszych egzaminów, nasze uczennice dowodzą, że praca, jaką wykonują w ciągu trzech lat, jest w najwyższym stopniu efektywna. Zawsze w pierwszej trójce w województwie, nasze dziewczęta wznoszą się na wyżyny swoich umiejetności, stając się powodem do dumy dla nas, swoich rodziców i, oczywiście, samych siebie.
(L) oznacza laureata konkursu, za który uczeń otrzymuje maksymalną ilość punktów z danego bloku przedmiotowego.
Biorąc pod uwagę fakt, że średnio uczniowie we Wrocławiu ledwo "dobijają" do 60 punktów, trzeba nam też wspomnieć o jeszcze większej niż ta wymieniona wyżej grupie naszych uczennic, które mieszczą się w przedziale od 80 do 90 punktów! Wymienianie ich nazwisk z przyczyn praktycznych nie ma większego sensu, gdyż to doprowadziłoby nas do sytuacji, w której na jednej podstronie musielibyśmy zamieścić nazwiska znakomitej większości naszych absolwentek!
Wszystkim Wam, nasze drogie uczennice, chwała i gratulacje!
Z dumą chcielibyśmy zaprezentować uczennice, które w historii naszej Szkoły z egzaminu gimnazjalnego uzyskały wynik 135 punktów i wyższy (90%).
(L) oznacza laureata konkursu, za który uczeń otrzymuje maksymalną ilość punktów z danego bloku przedmiotowego.
Biorąc pod uwagę fakt, że średnio uczniowie we Wrocławiu ledwo "dobijają" do 100 punktów, trzeba nam też wspomnieć o jeszcze większej niż ta wymieniona wyżej grupie naszych uczennic, które mieszczą się w przedziale od 120 do 134 punktów! Wymienianie ich nazwisk z przyczyn praktycznych nie ma większego sensu, gdyż to doprowadziłoby nas do sytuacji, w której na jednej podstronie musielibyśmy zamieścić nazwiska znakomitej większości naszych absolwentek!
Wszystkim Wam, nasze drogie uczennice, chwała i gratulacje!
Okrągłe pięćdziesiąt punktów, czy to będące efektem doskonałego wyniku w prestiżowym konkursie, czy bezbłędnego napisania testu gimnazjalnego, jest oszałamiającym osiągnięciem. Zapraszamy do zapoznania się z dziewczynami, które wypracowały ten niebywały rezultat:
Joanna Bolanowska (2004) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Weronika Dobrowolska (2004) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Marta Grabowska (2004) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Anna Jędrychowska (2004) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Więdłocha Magdalena (2004) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Natalia Pyka (2006) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Karolina Dzimira (2008) część humanistyczna (laureat konkursów zDolny Ślązak i Liga Naukowa)
Karolina Dzimira (2008) część matematyczno-przyrodnicza
Anna Bartnik (2009) język niemiecki
Dominika Chmielewska (2009) język angielski
Maria Łuc (2009) język angielski
Aleksandra Wróblewska (2009) język angielski
Aleksandra Wróblewska (2009) część humanistyczna (laureat konkursu zDolny Ślązak)
Dominika Dutkowiak (2010) część humanistyczna (laureat konkursów zDolny Ślązak i Liga Naukowa)
Dominika Dutkowiak (2010) język angielski
Ada Sokół (2010) język angielski
Paulina Wierzbińska (2010) część humanistyczna (laureat konkursu Liga Naukowa)